Page

Pabila banjir..mcm mana semut menyelamatkan diri??

Apesal tiba2 kua pasal banjir plak ni ye...musim banjir ke skrg ni..bukan2..cuma kekadang terpikir bila banjir je..semua antara kita pikir nk selamatkn diri..keluarga..harta benda..Uit!!Engat korang je nk selamatkn diri dat time?Sekecik-kecik semut pon dorang nak selamatkn diri jgk k..tp cmne ye?yela..semut kan very da small..tp kuasa Allah x semua yg taw kn...

Camni upenye sang semut menyelamatkn diri ye...
Ini adalah kenderaan hebat untuk menyelamatkan diri dari bencana banjir.   Kenderaan itu dapat merakit dirinya sendiri dalam 100 saat dan mampu menjaga ribuan hingga jutaan penumpangnya selamat serta terapung selama berhari-hari, malah hingga beberapa bulan.
Dengan rakit itu, semut dapat menyelamatkan diri dari banjir di habitat asli semut api di Amerika Selatan, sekaligus bermigrasi ke tempat jauh.
Semut-semut saling berpegangan, menggunakan cakar, rahang, dan cairan melekat di kaki masing-masing, yang mengeluarkan cairan minyak, yang membuatkan semut dapat melekat pada permukaan licin. Kemudian wujudlah rakit hidup, bentuknya menyerupai kueh serabi/putu.

Besarnya Kekuasaan Allah swt kan...

2 orang pemberi semangat:

Nonie

semut sgt berkerjasama kan ^_^

SweetSmileGallery

yup..btol 2 mis nonie..hee

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...