Page

Kasih Ibu Membawa ke Syurga *-*

Selamat mlm semua..
Entry kali nie nk stOry kat kOrang semua pasal Kasih Ibu Membawa ke Syurga..Nape SSG wat tajuk cmni?Korang engat lagi x dgn adik Ahmad dan Muhammad?Pasangan kembar siam tuu..Kali ni betul2 berbangga ngan dua beradik kembar ini..Nk taw kenapa?sbb wpun masih lagi kecik tapi dh pandai menjaga ibunya yang disahkan menghidap barah..sgt tersentuh hati kecil ini..(touching sedikit di cni)..Jom baca petikan ini..
“Kami kasihankan emak kerana dia hanya mampu duduk di tilam. Ayah pula sibuk menyiapkan kerja di bengkel serta menumpukan perhatian dengan kerja rumah, termasuk memasak dan mengemas, di samping memastikan persekolahan saya dan adik berjalan lancar.
“Saya tidak tahu apa hendak dilakukan untuk mengurangkan penderitaan emak. “Selepas balik dari sekolah dan berbuka, saya memicit badan emak bila dia mengadu lenguh atau sakit”
 “Jika dulu ibu dan ayah berjaga siang malam kerana bimbangkan kesihatan kami, sekarang giliran kami pula menggalas tanggungjawab menjaga ibu yang menderita penyakit barah payudara”


Memahami penderitaan ibunya, pasangan kembar siam ini menyediakan sendiri juadah untuk berbuka puasa..Aduhhh..wpun masih lagi muda tersangat-sangat, pasangan kembar ini sudah berpikiran mcm Org2 dewasa dah kn?kita yg dewasa ni pon belom tentu lagi berpikir sebegini rupa kan?Btol x?Sama2 la kite renung2 kan...


*Kasih Ibu membawa ke Syurga..Hope entry ini sedikit dan x banyak dpt menerbitkan 1 keinsafan~Jumpa lagi di lain Entry..~

3 orang pemberi semangat:

suriani azwan

hai boleh berkenalan..heheh...mana iklan???nak klik iklan ni....

MyShok

semoga kita dpt berbakti kpd ke2 ibu n bapa kita hingga akhir hayat.

SweetSmileGallery

betol tu..jasa mereka xterbalas..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...